تعریف توحید با دید و شناخت عارفان .
بسم الله الرحمان الرحیم
تعریف توحید با دید و شناخت عارفان
سلام بر شما دوستان عزیز که تحت ولایت عارف کامل و پیر طریقت و شیخ عارف کامل ما علامه جرجانی شاهرودی مشغول چهله نشینی و سیر و سلوک منازل و مراحل عرفانی هستید . اگر چه برخی از شما به عالم ملکوت سفلا و یا ملکوت علیا دست پیدا کرده و جن ها و یا ملائکه را مشاهده می کنید . اما تا وصول به حضرت حق و حقیقت و شهود جهان لاهوت ، باید تحت ولایت عارف کامل ، طریقت و صراط مستقیم اسلام و انسانیت طی شود . شما رفقای سالک در سراسر کشور عزیز ایران می دانید که تا به مقام فناء فی الله و بقاء بالله نرسیده اید هنوز در راه هستید و شهود و مشاهده عالم وجود و عروج و معراج و خروج از عالم ناسوت و جهان مادی ، به شکل کامل اتفاق نیافتاده است . طی این مرحله بی همرهی خضر مکن //// ظلمات است بترس از خطر گمراهی .
امام خمینی هم استاد عارف کامل داشت . هیچ یک از بنی آدم ، عارف کامل نشد ، مگر تحت ولایت انسان عارف کامل قبل از خودش . بدون استاد ، محال است و غیر ممکن است که به فناء و بقاء رسید .
اگر سوال شود چرا مقام معظم رهبری به فناء رسید بر ظبق شواهد و اخباری که آیت الله خوشوقت و علامه جرجانی شاهرودی از عالم بالا داده اند ، در جواب به عرض شما عزیزان می رسانم که چون ولایت فقیه بر دوش این سید جلیل القدر که از اولیاء خدا هست ، گذاشته شده است ، به شکل استثنائی این امر صورت گرفته است . مقام فناء که به مقام معظم رهبری هبه شده است ، باز نقش انسان عارف کامل را می بینیم که او هبه کرده است . پس برای حتی هبه شدن فناء به ما ، نیاز به عارف کاملی هست که او به اذن حضرت حق ، هبه کند .
اقسام توحید از دید عارفان : 1- توحید در ذات یا توحید ذاتی . انسان کامل و عارف کامل در جهان هستی شهود و مشاهده می کند که همه موجودات و مخلوقات در ملک و ملکوت و جبروت و لاهوت ، فنای ذاتی در آن حقیقت ازلی و ابدی دارند . وحدت شخصیه ذات حق و فنای ذاتی همه در او را با چشم جان خود شهود و مشاهده می کند . کور ها و کر ها که عالم غیب را شهود نکرده اند و چشم و گوش ملکوتی و بالاتر از ملکوتی ایشان بسته مانده است از شهود توحید ذاتی عاجز و نا توان هستند اگر چه از عالمان و دانشمندان روی زمین باشند باز کور و کر هستند و از مشاهده فنای ذاتی کثرات در وحدت وجود عاجز و نا توان هستند .
آن چه از مشاهده و شهود توحید در ذات به وسیله انسان کامل بیان شد همه در تحت تعریف آیه شریفه : قل هو الله احد ، قرار می گیرد .
هو اشاره به ذات غیب الغیوب و غیب مطلق و حضرت حق است که به فرموده عارفان کامل از جمله امام خمینی علیه سلام الله ، غیب الغیوب یا غیب مطلق ، غیر معروفه علی قلوب الانبیاء و الاولیاء هست که به اکتناه ذات تعبیر می کنند . عنقا شکار کس نشود دام باز گیر //////////// کانجا همیشه باد به دست است دام را . امام خمینی یک بار فرمود : دست رسول الله (ص) هم از اکتناه ذات ( یعنی پی بردن به کنه ذات حضرت حق ) کوتاه است . بنا بر این بر طبق کلام الله در قرآن ، غیب الغیوب و غیب مطلق و ذات حق را با کلمه هو یاد می کنند به معنی او ، که در قلوب عارفان کامل هم غیر معروفه یعنی نا شناخته است . هو در آیه شریفه ( قل هو الله احد ) به همین معنی است که گفته شد و اشاره به وحدت ذاتی دارد . الله که به معنی خدا نیست بلکه اسم برای هو است ، یعنی ظهور حق و ظهور هو . طبق کلام الله ( هو الله ) و ( هو الظاهر ) عارفان کامل با چشم جان خود و با چشم حق بین و چشم خدایی مشاهده می کنند که : هو یعنی ذات و الله یعنی جلوه و ظهور ذات حق . پس وجود همه موجودت = الله = اسم جامع جمیع کمالات وجود = جلوه و ظهور ذات و هو . ذات حق تجلی کرد در نتیجه عالم وجود و کثرات ، خلق شد . الله اسم جلوه و ظهور ذات و هو می باشد . هو = ذات حق = خدا اما الله خدا نیست بلکه اسم است برای ظهور ذات و هو . فافهم بشکل دقیق که اشرف علوم ومعرفت بنی آدم همین است که غیر عارف کامل نمی فهمد و درک صحیح از هو و الله و الظاهر و کثرت موجود و وحدت وجود ندارد .
الله به معنی خدا نیست ، بلکه هو اشاره به خود خدا هست . هو اشاره به ذات حق است . اما الله اسم ظهور حق است . پس الله اسم برای خدا هست . اسم خدا هست نه خود خدا و ذات خدا . پس اگر خواستی از ذات خدا و خود خدا و نه اسم خدا یاد کنی باید لفظ هو را به کار ببریم . مثلا بگوییم : یا هو - یا لا اله الا هو - کلمه طیبه تهلیل به همه اشکال خوب است مثلا : الله - لا اله الا الله - لا اله الا انت - لا اله الا انا - یا بسم الله - یا بسم الله الرحمان الرحیم .
اما اگر بخواهی به ذات حق و ذات خدا اشاره کنی باید بگوییم : قل هو الله احد - و یا : لا اله الا هو - و یا هو الاول و الآخر و الظاهر و الباطن - و یا : یا هو . که همه این کلمات مقدسه و شریفه در کلام الله و کتاب الله آمده است .
الا لعنت الله علی الجاهلین و الحمقاء من العلماء و المومنین . هر کسی غیر آن چه عارف کامل شهود کرده اعتقاد داشته باشد غلت ایدیهم و لعنوا بما قالوا . بنابر این برخی از پیروان انجمن حجتیه و تمامی طرفداران مکتب تفکیک ، مقدس مآب احمق با جمود فکری هستند و ملعون و از رحمت خدا و ولایت امام عصر (عج) و معرفت توحید 5 تن از محمد و آل محمد (ص) محروم هستند و در تقلید امامان معصوم علیهم صلوات الله اجمعین مانند میمون و طوطی وار هستند .
امام زمان (عج ) که ظهور کرد بیش از 12 هزار نفر از این جاهلان را که ادعا می کنند عالم دینی هستند اما نعوذ بالله صدر الدین محمد شیرازی معروف به صدر المتالهین و معروف به ملا صدرا و امام خمینی و آیت الله بهجت و آیت الله حسن زاده آملی و ... را کافر و مشرک و خارج از توحید می شمارند و فقط به عقل ضعیف خود تکیه می کنند و با بینش حیوانی به عالم و آدم نگاه می کنند ، و خود را عالم دینی می دانند . قطب عالم امکان مهدی صاحب الزمان ، بیش از 12 هزار نفر از این احمق های پر ادعا را فرمان می دهند تا گردن بزنند .
شیخ عارف کامل ما حضرت علامه جرجانی شاهرودی روحی له الفداء که در عرفان تلمیذ علامه سید محمد حسین طهرانی هست بعد از نقل کلام سید عارف کامل یعنی امام خمینی درباره ملا صدرا که : ملا صدرا و ما ادراک ما ملا صدرا ؟ علوم الهی انبیاء خدا در سینه ملا صدرا موج می زند ) می فرمود : هر کسی که ملا صدرا را رد کند در جهل مرکب به سر می برد . ( یعنی هم جاهل و نادان هست هم خیال می کند عالم دینی هست . در صورتی که از دشمنان امامان هم می باشد . هر که با عارفان در افتاد ور افتاد . مجتبی ملعون برادر سید صادق شیرازی که برای این ملعون آرزو می کنم مرگ او برسد قبل از ظهور ، زیرا ممکن است به امر امام زمان او را گردن بزنند . مجتبی ملعون ضمن لعن بر مقام عظمای ولایت ( هم راه و هم صدا با شیاطین یزرگ جهان در دشمنی با اسلام و ایران و امام خمینی و رهبر ) گفت : محمد تقی بهجت کان عارفا ای زندیقا کافرا ملحدا مشرکا . لعنت خدا و جمیع انبیاء خدا و همه ملائکه بر این مجتبی ملعون باد . اف بر این جاهل و نادان که عارف کامل را زندیق و کافر و ملحد و مشرک می خواند . این ملعون خودش احمق است و نمی داند علوم انبیاء و پیامبران در سینه ملا صدرا و بهجت و خمینی و حسن زاده آملی وجود دارد . پس غیر مستقیم امام علی و امام مهدی را نعوذ بالله کافر و مشرک می پندارند . الا لعنت الله علیهم اجمعین که با شیاطین جهان هم اندیشه هستند از شدت جهل و حماقت .
بقیه اقسام توحید در پست های آتیه در همین وبلاگ ان شاء الله . شما عزیزان چندین بار با دقت کلام فوق را که خبری از عالم غیب بود بخوانید و بیاندشید تا شاید از فهم توحید در ذات ، مست و سر مست و عاشق جهان هستی شوید و به فرموده شاعر عارف : به جهان خرّم از آنم که جهان خرّم از اوست //////////// عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست . کل یوم هو فی شان .
به امید اقامه حکومت حق و عدل جهانی با ظهور مهدی آل محمد (ص) و عیسی روح الله و الیاس و خضر و ...
مشهد مقدس - ارض اقدس - قبله هشتم عارفان - سرزمین بهشتی حرم و بارگاه آستان قدس رضوی - جوار امام علی رضا ابن موسی (ع) - مدیر موسسه انوار الرضا - مرکز نشر کتب و آثار آیت الله جرجانی شاهرودی روحی له الفداء -